Po diagnozie VAG (VCDS Light) wyskoczył błąd ABS i poduszki
Witam.
Za pomocą VCDS Light chciałem wykasować sobie błąd poduszki powietrznej. Wszystko ładnie poszło. Jednak korzystając z okazji że mam już podpięty komputerek postanowiłem sobie posprawdzać pozostałem moduły w poszukiwaniu błędów. Dużo tego nie znalazłem bo większość modułów jest nie dostępna i po próbie połączenia się z jednym z nich nagle zaświeciły się kontrolki ABS, czerwony wykrzyknik nad nią oraz poduszka powietrzna. I tu powstał problem bo za żadne skarby nie mogę poradzić sobie z ich wykasowaniem. Przy próbie połączenia się z modułem poduszki powietrznej dostaję komunikat że chyba mam wyłączyć zapłon (coś na iggnit.... i dalej nie pamiętam) i po 30 sekundach znowu włączyć Jednak z przerażenia nie próbowałem
Jeśli nie będę miał innego rozwiązania to będę musiał zaryzykować
jak masz "dreszcze" to napisz tu : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=9465 aby ktoś na spota wziął vag-a i ci wykasował błędy przy okazji zerkniesz jak to się robi i będziesz następnym razem grzebał bez strachu :szeroki_usmiech
jak masz "dreszcze" to napisz tu : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=9465 aby ktoś na spota wziął vag-a i ci wykasował błędy przy okazji zerkniesz jak to się robi i będziesz następnym razem grzebał bez strachu :szeroki_usmiech
Na razie to mam problem z odpaleniem silnika bo chyba od tego wszystkiego i ciągłym włączonym zapłonie rozładowałem sobie akumulator
to go naładuj i nie panikuj. Opisz dokładnie co zrobiłeś i w jakim konkretnie samochodzie. Bo 1.4 to mi nic nie mówi. Generalnie Ross-Tech ostrzega przed skanowaniem niektórych modułów Airbag i wywala okienko o konieczności wyłaczenia zapłonu. Nie mogę teraz tego odnaleźć, ale coś było na rzeczy.
Się trochę zdenerwowałem. Ja tu wczoraj laptop z Win XP od sąsiada pożyczyłem na którym zainstalowałem kabelek oraz VAG COM 409, pod drugą pachą swój z VCDS Light i chodu do garażu uzbrojony w sprzęt i potrzebną wiedzę aby raz na zawsze rozprawić się ze świecącą się kontrolką ABS oraz poduszki powietrznej. I co zastałem na miejscu?? Wsiadam przekręcam kluczyk ... lampeczki się ładnie świecą po czym ładnie gasną ... przekręcam dalej ... silnik ładnie odpalił i wygląda na to że ... że się samo naprawiło Kolejna próba ... to samo.
Czy to możliwe żeby się samo naprawiło?? Czy sterownik na mrozie -15 st doszedł do wniosku że już mi problemów ni będzie robił??
Kiedy łączysz się z sterownikiem abs zaświecają się dwie kontrolki jedna czerwona od ręcznego między innymi a druga pomarańczowa od asr i słychać sygnał dźwiękowy mniej więcej taki piiip . Po rozłączeniu się wszystko wraca do normy czyli kontrolki gasną,a sterownik nie zapisuje żadnych błędów to jest po prostu sygnał nawiązania komunikacji. Dla przykładu oryginalne radio też wydaje sygnał dźwiękowy oraz komunikat na wyświetlaczu przy połączeniu się z nim przez vaga. Tak jest u mnie przy stosowaniu vag com 311 oraz 409 na niebieskim chińskim kablu z allegro. i jeśli nic już nie świeci to nie ma się czym przejmować
Komentarz